‘Wat écht werkt’ beschrijft een selectie van strategieën die in goed onderwijs gebruikt worden. De auteur belicht telkens de strategie met het achterliggende idee, de link met de praktijk, én het wetenschappelijke bewijs. Ook mogelijke risico’s komen aan bod en er is veel ruimte gemaakt voor literatuurreferenties en leestips.
Methodes waarvan de meeste professionelen in onderwijs ‘aanvoelen’ dat ze werken, worden theoretisch onderbouwd. Hun effectiviteit wordt bewezen.
Specificaties
Tool:
Diagnose: ADHD , ADHD , autisme/ASS , dyslexie , leerproblemen
Aard: theoretisch , theoretisch
Domein: leren studeren , leren studeren , organisatie klas en school
Besproken Leeftijd: basisonderwijs (6-9 jaar) , basisonderwijs (6-9 jaar) , secundair onderwijs (12-14 jaar) , secundair onderwijs (14-18 jaar) , basisonderwijs (9-12 jaar)
Beoogde Doelgroep: docenten lerarenopleiding , docenten lerarenopleiding , leerkrachten , orthopedagogen , pedagogische begeleiders , remedial teachers , studenten lerarenopleiding , zorg-coördinatoren