Iedereen kan leren lezen - Inspectie Onderwijs Nederland

Deze brochure bevat tips van deskundigen en wetenschappers voor de onderwijspraktijk om
de kwaliteit van het technisch lezen te verbeteren.
Het gaat daarbij om twee invalshoeken:

1) Aan welke voorwaarde moet goed onderwijs in technisch lezen voldoen?

2) Hoe kunnen scholen zwakke lezers effectief helpen?

Per groep (klas) worden een aantal concrete aandachtspunten en suggesties op een rijtje
gezet.

voorblad brochure iedereen kan leren lezen

De brochure is er gekomen naar aanleiding van de zorgen over het niveau van het technisch
leesonderwijs in Nederland. Ze richt zich dan ook naar de Nederlandse onderwijspraktijk.
Toch zijn de aandachtspunten zeker ook relevant voor het Vlaamse leesonderwijs. De brochure is erg overzichtelijk en leest vlot. Ze biedt voldoende stof voor scholen, leerkrachten en begeleiders om na te denken over de eigen aanpak en de kwaliteit van het leesonderwijs te verbeteren.

Specificaties

Tool: niet van toepassing

Diagnose: dyslexie , dyslexie

Aard: theoretisch , theoretisch

Domein: lezen , lezen

Besproken Leeftijd: basisonderwijs (6-9 jaar) , basisonderwijs (6-9 jaar) , basisonderwijs (9-12 jaar)

Beoogde Doelgroep: CLB-medewerkers , CLB-medewerkers , leerkrachten , zorg-coördinatoren

Gegevens

Auteur artikel: Els Van Doorslaer

Datum toegevoegd: 01 mei 2014

Download:

Auteur boek: Inspectie Onderwijs Nederland

ISBN-nummer: 9085030595

Uitgeverij: Inspectie van het Onderwijs