Binnenklasdifferentiatie. Leerkansen voor alle leerlingen.

Dit boek is een literatuurstudie die kadert in het project praktijkgericht onderwijsonderzoek van de Vlor. Via dergelijke reviews wil men de resultaten van onderzoek beschikbaar stellen voor het onderwijsveld. Het thema dat in dit boek onder de loep wordt genomen, is binnenklasdifferentiatie.

kaft binnenklasdifferentiatie, Leerkansen voor alle leerlingen

Dit boek is eigenlijk bedoeld voor elke leerkracht die overtuigd is van de visie dat aan iedere leerling optimale leerkansen moeten geboden worden. Deze overtuiging impliceert dat binnenklasdifferentiatie een noodzaak is. In de studie worden verschillende vormen van differentiatie gepresenteerd. Ze worden ook bijzonder nauwkeurig uitgelegd.
Daarnaast zijn er didactische steekkaarten die online beschikbaar zijn. Leerkrachten kunnen hier zeker inspiratie opdoen.

Specificaties

Tool: niet van toepassing

Diagnose: hoogbegaafdheid , hoogbegaafdheid , leerproblemen

Aard: theoretisch , theoretisch , praktisch

Domein: leren studeren , leren studeren , organisatie klas en school

Besproken Leeftijd: kleuters (<6 jaar) , kleuters (<6 jaar) , basisonderwijs (6-9 jaar) , secundair onderwijs (12-14 jaar) , secundair onderwijs (14-18 jaar) , hoger onderwijs (18-24 jaar) , basisonderwijs (9-12 jaar)

Beoogde Doelgroep: docenten lerarenopleiding , docenten lerarenopleiding , leerkrachten , studenten lerarenopleiding

Gegevens

Auteur artikel: Guygonne Borrey

Datum toegevoegd: 01 mei 2014

Download:

Auteur boek: Catherine Coubergs, Katrien Struyven, Nadine Engels, Wouter Cools en Kristine De Martelaer

ISBN-nummer: 9789033491948

Uitgeverij: Acco