Hardopdenkend leren lezen

Dit boek gaat over leren lezen en begrijpend lezen. De auteur beschrijft een techniek waarbij de leerling hardop denkend zijn leesvaardigheid bijspijkert.

kaft hardopdenkend leren lezen

“We lezen echt snel. We lezen zelfs zo snel, dat ik alweer vergeten ben wat we allemaal gelezen hebben.”, zo zei een lezertje dat meedeed aan een versneld leesprogramma. Dat inspireerde Jeffrey Wilhelm tot de volgende bedenking: “Soms lezen we inderdaad te snel. En soms onderwijzen we te snel. Hardopdenkend lezen is een manier om het lees- en het onderwijsproces af te remmen. Goed onderwijs heeft tijd nodig. Als leerlingen moeite hebben met teksten dan is het aan ons om leerlingen strategieën te onderwijzen, zodat ze deze leren kennen en kunnen toepassen. Dat is onze taak.”

Specificaties

Tool: niet van toepassing

Diagnose: dyslexie , dyslexie , leerproblemen

Aard: theoretisch , theoretisch , praktisch

Domein: lezen , lezen

Besproken Leeftijd: basisonderwijs (6-9 jaar) , basisonderwijs (6-9 jaar) , basisonderwijs (9-12 jaar)

Beoogde Doelgroep: CLB-medewerkers , CLB-medewerkers , GON-begeleiders , leerkrachten , logopedisten , pedagogische begeleiders , remedial teachers , zorg-coördinatoren

Gegevens

Auteur artikel: Lief Nauwelaerts

Datum toegevoegd: 01 mei 2014

Download:

Auteur boek: Jeffrey D. Wilhelm met vertaling Eefke de Groot

ISBN-nummer: 97890793360801

Uitgeverij: Onderwijs Maak Je Samen