In deze vorming bekijken we de huidige wetenschappelijke inzichten rond de impact, definitie en criteria, oorzaken, kenmerken en enkele misvattingen omtrent dyslexie. We bekijken de implicaties voor de praktijk vanuit de koppeling met de normale lees- en spellingsontwikkeling. Deze vorming is een ideaal vertrekpunt voor meer verdiepende en praktische sessies rond dyslexie.
Praktisch
Fiche organisatie
Diagnose: dyslexie , dyslexie
Domein: lezen , lezen , schrijven , spelling , talen
Type activiteit: vorming
Niveau: secundair onderwijs (14-18 jaar) , secundair onderwijs (14-18 jaar) , basisonderwijs (9-12 jaar) , basisonderwijs (6-9 jaar) , secundair onderwijs (12-14 jaar)
Aard: theoretisch , theoretisch
Doelgroep: CLB-medewerkers , CLB-medewerkers , leerkrachten , GON-begeleiders , ouders , pedagogische begeleiders , remedial teachers , zorg-coördinatoren , leerlingbegeleiders
Details
Prijs: 50 euro
Type activiteit: vorming
Startuur: 13u30
Startdatum: 24 okt 2014
Einduur:
Einddatum:
Aantal sessies: 1
Meebrengen:
Inbegrepen: