Inzicht in het normale ontwikkelingsverloop verhoogt het inzicht in de moeilijkheden die jongeren met dyscalculie ervaren. Daarom bekijken we eerst de algemene rekenontwikkeling. Vervolgens gaan we dieper in op de oorzaken en de impact van dyscalculie. Deze vorming is een ideaal vertrekpunt voor verdere verdiepende en praktische sessies rond dyscalculie
Praktisch
Fiche organisatie
Diagnose: dyscalculie , dyscalculie
Domein: rekenen/wiskunde , rekenen/wiskunde
Type activiteit: vorming
Niveau: secundair onderwijs (14-18 jaar) , secundair onderwijs (14-18 jaar) , basisonderwijs (9-12 jaar) , basisonderwijs (6-9 jaar) , secundair onderwijs (12-14 jaar)
Aard: theoretisch , theoretisch
Doelgroep: CLB-medewerkers , CLB-medewerkers , leerkrachten , GON-begeleiders , ouders , zorg-coördinatoren , leerlingbegeleiders , remedial teachers , pedagogische begeleiders
Details
Prijs: 50 euro
Type activiteit: vorming
Startuur: 09u30
Startdatum: 24 okt 2014
Einduur:
Einddatum:
Aantal sessies: 1
Meebrengen:
Inbegrepen: