Leerproblemen: hun impact op het gezin
Wanneer ouders geconfronteerd worden met ernstige leerproblemen bij hun kinderen, dan kunnen ze daar niet neutraal bij blijven. Dit heeft een impact op diverse aspecten van het gezinsleven.
In deze lezing gaan we in op hoe leerstoornissen zich laten voelen in de opvoedingsrelatie, bij de persoon van de ouders, de partnerrelatie, de broers en de zussen en de sociale context van het gezin.
Daarbij willen we aandacht besteden aan hoe we daar kunnen proberen mee om te gaan.
Prof. Dr. Pol Ghesquière is als hoogleraar verbonden aan het Cenrum voor Gezins- en Orthopedagogiek van de KUL. Hij is er titularis van de vakken over leerstoornissen
Maadag 10 okt. 2016 om 19u30
De Zilverlink, Meensesteenweg 412, 8800 Roeselare
Sprankelleden: € 3 / niet-leden: € 6 / studenten: € 2
Inclusief drankje. Iedereen welkom ook jongeren
Inschrijven verplicht via mail sprankelwvl@gmail.com
Praktisch
Organisator: Sprankel West-Vlaanderen
Spreker: Prof. Dr. Pol Ghesquière
Website: Klik hier
E-mail: west-vlaanderen@sprankel.be
Adres: Meensesteenweg 412
8800 Roeselare
Fiche organisatie
Diagnose: dyscalculie , dyscalculie , dyslexie , leerproblemen
Domein: leren studeren , leren studeren , lezen , motivatie , rekenen/wiskunde , schrijven , spelling , talen
Type activiteit: informatiesessie
Niveau: secundair onderwijs (14-18 jaar) , secundair onderwijs (14-18 jaar) , hoger onderwijs (18-24 jaar) , basisonderwijs (9-12 jaar) , basisonderwijs (6-9 jaar) , secundair onderwijs (12-14 jaar)
Aard: theoretisch , theoretisch , praktisch
Doelgroep: CLB-medewerkers , CLB-medewerkers , docenten lerarenopleiding , studenten lerarenopleiding , leerkrachten , GON-begeleiders , logopedisten , psychologen , orthopedagogen , ouders , zorg-coördinatoren , leerlingbegeleiders , remedial teachers , pedagogische begeleiders , jongeren
Details
Prijs: Sprankelleden: € 3 / niet-leden: € 6 / studenten: € 2 euro
Type activiteit: informatiesessie
Startuur: 19u30
Startdatum: 10 okt 2016
Einduur: 21u30
Einddatum: 10 okt 2016
Aantal sessies: 1
Meebrengen:
Inbegrepen: