voordracht | Kunnen tablets en apps helpen bij dyslexie?

Heeft jouw kind het ook zo moeilijk om te volgen in de klas omdat

het lezen en spellen moeizaam verlopen?

We tonen jullie hoe software, apps, tablets en iPads in de klas en

thuis gebruikt kunnen worden om het lezen en spellen te ondersteunen.

We laten concrete voorbeelden zien die

- zelfstandig teksten lezen en

- zoveel mogelijk foutloos schrijven

bevorderen.

Sandrine De Coster

- ouder

- logopediste

- docent aan de Hogeschool Gent

Praktisch

Organisator: Sprankel West-Vlaanderen

Spreker: Sandrine De Coster

Website: Klik hier

Adres: CuLtuuRzAAL Daverlo, Dries 2

8310 Assebroek

België

Fiche organisatie

Diagnose: dyslexie , dyslexie

Domein: aandacht en concentratie , aandacht en concentratie , leren studeren , lezen , schrijven , spelling , structuur , talen

Type activiteit: voordracht

Niveau: secundair onderwijs (14-18 jaar) , secundair onderwijs (14-18 jaar) , hoger onderwijs (18-24 jaar) , basisonderwijs (9-12 jaar) , basisonderwijs (6-9 jaar) , secundair onderwijs (12-14 jaar)

Aard: theoretisch , theoretisch , praktisch

Doelgroep: CLB-medewerkers , CLB-medewerkers , docenten lerarenopleiding , studenten lerarenopleiding , leerkrachten , GON-begeleiders , kinesitherapeuten , ergotherapeuten , logopedisten , psychologen , orthopedagogen , ouders , zorg-coördinatoren , leerlingbegeleiders , remedial teachers , pedagogische begeleiders , jongeren

Details

Prijs: Sprankelleden: € 3 / niet-leden: € 6 / studenten: €2 euro

Type activiteit: voordracht

Startuur: 19u30

Startdatum: 12 apr 2016

Einduur: 22u00

Einddatum: 12 apr 2016

Aantal sessies: 1

Meebrengen:

Inbegrepen: