studiedag | Klasvriendelijke strategieën met oog voor differentiatie én voldoende hoge kwaliteit voor elke leerling Steunend op de publicaties van Mitchell en Hattie.
De auteurs Mitchell en Hattie hebben succesvolle boeken geschreven over effectieve onderwijsstrategieën. Welke van die strategieën kunnen we in onze klaspraktijk actief gebruiken?Hoe passen we die strategieën aan voor de verschillende onderwijsniveaus van basisonderwijs tot hoger onderwijs?Hoe vertalen we die strategieën naar verschillende doelgroepen met heel andere noden?Hoe passen die strategieën in hedendaagse visies van het Vlaams onderwijs en de huidige hervormingen?Welke strategieën bevorderen de UDL of universal design of learning? Deze visie op leren heeft immers oog voor de grote diversiteit van de leerlingen op gebied van aanleren, verwerken en weergeven van kennis en vaardigheden. Anny Cooreman, founder van Eureka, vertrekt van de boeken van beide auteurs. Zij maakt hierbij een keuze uit de strategieën die inderdaad in onze Vlaamse klaspraktijk het verschil maken. Zij vertrekt van concrete klasvoorbeelden en vertaalt deze strategieën naar een haalbare klaspraktijk met oog voor differentiatie én voldoende hoge kwaliteit voor elke leerling.Een meerwaarde voor alle onderwijsprofessionals die het leren toegankelijk willen maken voor álle leerlingen. Een uitnodiging om met collega’s te kiezen voor een didactische aanpak die competenties van leerlingen effectief stimuleert en versterkt.

Praktisch

Organisator: Eureka Leuven

Spreker: Anny Cooreman

Adres: Martelarenlaan 11A

3010 Leuven

België

Fiche organisatie

Diagnose: leerproblemen

Type activiteit: studiedag

Doelgroep: CLB-medewerkers , zorg-coördinatoren

Details

Prijs: € 121,00 euro

Type activiteit: studiedag

Startuur: 09u15

Startdatum: 22 mar 2019

Einduur: 15u45

Einddatum: 22 mar 2019

Aantal sessies:

Meebrengen:

Inbegrepen: