Praten met elkaar is niet altijd gemakkelijk.
Zeker niet als beide partijen op hun manier zorg willen dragen voor een kwetsbaar kind of jongeren.
Ouders voelen zich vaak niet beluisterd of niet ernstig genomen. Ze weten ook niet altijd welke hun rechten zijn, wat ze van een school kunnen verwachten aan overleg en informatie. Maar ook de leerkracht heeft soms het gevoel dat zijn of haar boodschap niet helemaal overkomt.
Hierover willen we het dus hebben. Hoe breng ik mijn bezorgdheid ter sprake? Hoe vraag ik uitleg? Hoe zorg ik ervoor dat men mij ernstig neemt? Wat kan ik beter doen en niet -doen?
Praktisch
Organisator: Sprankel Vlaams-Babant
Spreker: De heer Guy Van Deuren, psycholoog en deskundige-raadgever binnen Sprankel.
Website: Klik hier
E-mail: Vlaams-brabant@sprankel.be
Adres: genadedal Velderblok 2A
3010 kessel-Lo
B
Fiche organisatie
Diagnose: ADD , ADD , ADHD , autisme/ASS , dyscalculie , dysfasie , dyslexie , dyspraxie/DCD , Gilles de la Tourette , hoogbegaafdheid , leerproblemen , NLD
Type activiteit: informatiesessie
Niveau: secundair onderwijs (14-18 jaar) , secundair onderwijs (14-18 jaar) , basisonderwijs (9-12 jaar) , kleuter (<6 jaar) , basisonderwijs (6-9 jaar) , secundair onderwijs (12-14 jaar)
Aard: praktisch , praktisch
Doelgroep: CLB-medewerkers , CLB-medewerkers , studenten lerarenopleiding , GON-begeleiders , logopedisten , ouders , zorg-coördinatoren , leerlingbegeleiders , remedial teachers , pedagogische begeleiders , jongeren
Details
Prijs: 5€ niet-leden, leden gratis met lidkaart, 2€ studenten euro
Type activiteit: informatiesessie
Startuur: 20u00
Startdatum: 25 aug 2015
Einduur: 22u00
Einddatum: 25 aug 2015
Aantal sessies: 1
Meebrengen:
Inbegrepen: