Hoe kom je tot een sterkte-zwakte profiel?
Anny Cooreman bespreekt de nieuwe WISC V naast het CHC model. Testgegevens vormen de basis van handelingsgerichte diagnostiek. Via praktijkvoorbeelden benaderen we de verschillende aspecten van intelligentie en hun weerslag op het leren en mogelijke leerstoornissen en en problemen.
Er is aandacht voor differentiaaldiagnose en het gebruik van verschillende psychodiagnostische tests. Het totaalbeeld en de noden van de leerling staan centraal. Hierbij is ruime aandacht voor aanvullende informatie afkomstig van ouders en school.
In de vervolgsessie starten we vanuit eigen casussen. De nadruk ligt op een pragmatische, doelgerichte aanpak met oog voor evenwicht tussen de verschillende partijen: leerling en ouders, school en ondersteunende professionelen.
Anny Cooreman, pedagoog, is de auteur van verschillende boeken in het domein van leerstoornissen. Zij spreekt vanuit een heel rijke expertise over haar ervaringen in de klas en in individuele begeleiding en diagnostiek
Praktisch
Organisator: Eureka Leuven
Spreker: Anny Cooreman
Adres: Diestsesteenweg 57
3210 Linden (Lubbeek)
België
Fiche organisatie
Domein: intelligentie , intelligentie
Type activiteit: opleiding
Doelgroep: docenten lerarenopleiding , docenten lerarenopleiding , studenten lerarenopleiding , logopedisten
Details
Prijs: € 121,00 euro
Type activiteit: opleiding
Startuur: 09u15
Startdatum: 16 nov 2018
Einduur: 12u30
Einddatum: 16 nov 2018
Aantal sessies:
Meebrengen:
Inbegrepen: Koffie, thee, water