De toenemende vraag naar differentiëring legt een zware druk op de schouders van de leerkracht. In deze studiedag onderzoeken we hoe didactiek en klasorganisatie de belangrijkste elementen zijn om diversiteit in de klas een meerwaarde te laten hebben. We gaan in op de diversiteit in de noden van de verschillende manieren van leren en diverse behoeften van kinderen. We zoeken naar de gemeenschappelijke noemer waar mogelijk en de individuele aanpassingen waar noodzakelijk. Anny Cooreman (pedagoge) spreekt vanuit een ruime ervaring in klas en klasorganisatie met oog voor diversiteit en gezamenlijke doelgerichtheid. Ze zoekt samen met de deelnemers naar toepasbare modellen. De voorbeelden zijn praktijkgericht. De studiedag moedigt aan om contextueel en flexibel te denken bij het zoeken naar vernieuwde didactiek in scholen die te maken hebben met een grote diversiteit van leerlingen en uitdagingen.
Praktisch
Organisator: Eureka Leuven
Spreker: Anny Cooreman
Adres: Martelarenlaan 11A
3010 Leuven
België
Fiche organisatie
Diagnose: leerproblemen , leerproblemen
Type activiteit: studiedag
Niveau: basisonderwijs (9-12 jaar) , basisonderwijs (9-12 jaar) , secundair onderwijs (12-14 jaar)
Doelgroep: CLB-medewerkers , CLB-medewerkers , docenten lerarenopleiding , studenten lerarenopleiding , leerkrachten , zorg-coördinatoren , leerlingbegeleiders
Details
Prijs: € 121,00 euro
Type activiteit: studiedag
Startuur: 09u15
Startdatum: 28 sep 2018
Einduur: 15u45
Einddatum: 28 sep 2018
Aantal sessies:
Meebrengen:
Inbegrepen: Koffie/thee, water en broodjeslunch