studiedag | Gedifferentieerd klasbeleid | UDL met oog voor sterktes en zwaktes van elk kind
De toenemende vraag naar differentiëring legt een zware druk op de schouders van de leerkracht. In deze studiedag onderzoeken we hoe didactiek en klasorganisatie de belangrijkste elementen zijn om diversiteit in de klas een meerwaarde te laten hebben. We gaan in op de diversiteit in de noden van de verschillende manieren van leren en diverse behoeften van kinderen. We zoeken naar de gemeenschappelijke noemer waar mogelijk en de individuele aanpassingen waar noodzakelijk. Anny Cooreman (pedagoge) spreekt vanuit een ruime ervaring in klas en klasorganisatie met oog voor diversiteit en gezamenlijke doelgerichtheid. Ze zoekt samen met de deelnemers naar toepasbare modellen. De voorbeelden zijn praktijkgericht. De studiedag moedigt aan om contextueel en flexibel te denken bij het zoeken naar vernieuwde didactiek in scholen die te maken hebben met een grote diversiteit van leerlingen en uitdagingen.

Praktisch

Organisator: Eureka Leuven

Spreker: Anny Cooreman

Adres: Martelarenlaan 11A

3010 Leuven

België

Fiche organisatie

Diagnose: leerproblemen , leerproblemen

Type activiteit: studiedag

Niveau: basisonderwijs (9-12 jaar) , basisonderwijs (9-12 jaar) , secundair onderwijs (12-14 jaar)

Doelgroep: CLB-medewerkers , CLB-medewerkers , docenten lerarenopleiding , studenten lerarenopleiding , leerkrachten , zorg-coördinatoren , leerlingbegeleiders

Details

Prijs: € 121,00 euro

Type activiteit: studiedag

Startuur: 09u15

Startdatum: 28 sep 2018

Einduur: 15u45

Einddatum: 28 sep 2018

Aantal sessies:

Meebrengen:

Inbegrepen: Koffie/thee, water en broodjeslunch