voordracht | Als leren pijn doet... Omgaan met kinderen met ernstige leerproblemen

 Leren op school gaat niet altijd vanzelf. Ook gezonde, leuke, intelligente kinderen slagen er soms niet in vlot te leren lezen of rekenen.

 Als leren pijn doet, dan laat zich dat ook thuis voelen. Het kind kan zich thuis of op school onbegrepen gaan voelen, zijn zelfvertrouwen kwijtraken en zelfs druk of onhandelbaar, lastig of agressief worden.

 De ouders worden teleurgesteld in hun verwachtingen. Ze begrijpen niet wat er aan de hand is.

Praktisch

Organisator: Sprankel Limburg

Spreker: Prof. Dr. Pol Ghesquière – K.U. Leuven - Orthopedagogiek

Website: Klik hier

Adres: Dekenstraat 40

3550 Heusden-Zolder

België

Fiche organisatie

Diagnose: ADHD , ADHD , dyscalculie , dysfasie , dyslexie , leerproblemen

Domein: aandacht en concentratie , aandacht en concentratie , gedrag , gezin , leren studeren , lezen , organisatie klas en school , rekenen/wiskunde , schrijven , spelling , structuur

Type activiteit: voordracht

Niveau: secundair onderwijs (14-18 jaar) , secundair onderwijs (14-18 jaar) , basisonderwijs (9-12 jaar)

Aard: theoretisch , theoretisch , praktisch

Doelgroep: CLB-medewerkers , CLB-medewerkers , docenten lerarenopleiding , studenten lerarenopleiding , leerkrachten , GON-begeleiders , kinesitherapeuten , ergotherapeuten , logopedisten , psychologen , orthopedagogen , ouders , zorg-coördinatoren , leerlingbegeleiders , remedial teachers , pedagogische begeleiders

Details

Prijs: leden: 2€, studenten: 1€, niet-leden: 6€ euro

Type activiteit: voordracht

Startuur: 20u00

Startdatum: 26 apr 2016

Einduur: 10u00

Einddatum: 26 apr 2016

Aantal sessies: 1

Meebrengen:

Inbegrepen: