studiedag | Dyscalculie en rekenproblemen in het secundair onderwijs

We starten met de omschrijving en impact van dyscalculie bij leerlingen van het secundair. We steunen hierbij op recente literatuur en bespreken kort de verschillende soorten rekenproblemen en hun impact op de verschillende domeinen in de wiskunde.

We onderzoeken ook de effecten van dyscalculie op andere vakken en domeinen. Er is ruime aandacht voor STICORDI-maatregelen en de do's en don'ts. We geven exemplarisch uitgewerkte voorbeelden van stappenplannen en modelmatige werkwijze bij het verbeteren van de strategische aanpak van leerlingen met dyscalculie. We maken hierbij gebruik van technieken die effectief bleken bij leerlingen met dyscalculie en rekenproblemen.

De studiedag is een aanrader voor al wie deze jongeren optimaal wil begeleiden. Basiskennis van wiskunde op secundair niveau is een aanrader maar is niet noodzakelijk.

Lucas Hermans is logopedist van opleiding. Hij ontwikkelt e-learning voor wiskunde en rekenen. Hij ontwerpt leerplatformen en is deeltijds leerkracht wiskunde 1ste graad.

Praktisch

Organisator: Eureka Leuven

Spreker: Lucas Hermans

Adres: Martelarenlaan 11A

3010 Leuven

België

Fiche organisatie

Diagnose: dyscalculie , dyscalculie , leerproblemen

Domein: rekenen/wiskunde , rekenen/wiskunde

Type activiteit: studiedag

Doelgroep: docenten lerarenopleiding , docenten lerarenopleiding , studenten lerarenopleiding , leerkrachten , logopedisten , ouders , remedial teachers

Details

Prijs: € 121,00 euro

Type activiteit: studiedag

Startuur: 09u15

Startdatum: 19 feb 2019

Einduur: 15u45

Einddatum: 19 feb 2019

Aantal sessies:

Meebrengen:

Inbegrepen: Koffie/thee, water, broodjeslunch